00:38 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشترکان برق

روش درست ثبت اطلاعات برای حذف قبض کاغذی برق
پایگاه خبری راد: با این‌که راه‌های مختلفی برای ثبت اطلاعات مشترکین برق، جهت حذف قبوض کاغذی معرفی شده، ممکن است همچنان برای برخی افراد سوال‌هایی در این باره وجود داشته باشد؛ برخی مشترکین در ارسال پیامک به سرشماره اعلام شده دچار مشکلاتی هستند و در این راستا روش‌های درست ثبت اطلاعات در این گزارش تشریح شده است.
حتما شماره خود را برای حذف قبض برق ارسال کنید
پایگاه خبری راد: مشترکان برق باید تا نیمه شهریورماه نسبت به ارسال و ثبت شماره همراه خود برای حذف قبض کاغذی برق اقدام کنند.
اعلام چهار روش برای حذف قبوض برق
پایگاه خبری راد: پرونده حذف قبض برق مشترکان روی میز وزارت نیرو قرار دارد و طبق سناریویی که این وزارت‌خانه نوشته، قرار است قبوض کاغذی ۳۶ میلیون مشترک برق از مهرماه حذف شود و برای اجرای این سناریو چهار روش نیز معرفی شده است.
جزئیات نحوه حذف قبوض کاغذی برق
پایگاه خبری راد: قبوض کاغذی در لیست بایدهای دولت برای حذف شدن قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مشترکان برق از ابتدای مهرماه به جای دریافت قبض کاغذی برق اطلاعات مصرف خود را از طریق پیامک دریافت خواهند کرد.
وزارت نیرو توپ را به زمین مردم انداخت
ماراتن افزایش دما و رشد مصرف برق پیش از شروع فصل تابستان، آغاز شده و مجدداً این سوال مطرح است که آیا امسال هم همچون سال گذشته خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده خواهیم داشت یا خیر؟ سوالی که وزیر نیرو برای یافتن پاسخ آن، مردم را مخاطب قرار می‌دهد.
چند درصد تهرانی‌ها پرمصرف هستند؟
پایگاه خبری راد: هرچند تعداد مشترکان پرمصرف قابل مقایسه با تعداد کم‌مصرف‌ها نیست، با این حال یک درصد از مشترکان برق که در بالاترین رده مصرفی قرار دارند، به اندازه ۱۰ درصد مشترکان کم مصرف برق مصرف می‌کنند. آمارها حاکی از آن است که به طور کلی ۱۰ درصد مشترکان در ایران و ۱۵ درصد مشترکان خانگی در شهر تهران عنوان پرمصرفی را یدک می‌کشند.
مصرف برق ایران ۵ درصد افزایش یافت
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با تاکید بر اینکه اوج مصرف برق تاکنون به ۴۷ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسیده است، گفت: مصرف برق امسال حدود چهار تا پنج درصد و در برخی مناطق تا ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
با یک پیامک با قبض کاغذی برق خداحافظی کنید
پایگاه خبری راد: دولت قصد دارد با حرکت مهره قبوض کاغذی به سمت الکترونیکی کردن، قدم بزرگی در صرفه جویی در هزینه‌ها بردارد. این مهم که با همکاری مردم محقق می‌شود ۱,۴۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه دارد و مشترکین می‌توانند با ارسال یک پیامک از صدور قبض کاغذی برق جلوگیری کنند.
تنها یک لامپ!
پایگاه خبری راد: خاموشی در حالی یکی از دغدغه‌های فصل تابستان محسوب می‌شود که با چند راهکار ساده می‌توان بار این دغدغه را از روی دوش ایران برداشت. به طوری که حتی با خاموش کردن تنها یک لامپ توسط هر خانوار ایرانی در ساعات پیک مصرف، معادل نیروگاه اتمی بوشهر از مصرف برق کاهش خواهد یافت.
چگونه بفهمیم مشترک پر مصرف هستیم؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل موبایل برای نیازهای بومی گفت: به سیستم عاملی نیاز داریم که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم، اما این به معنای اجبار برای همه نیست و قرار نیست جایگزین تمامی سیستم‌های عامل شود.
جزییات تشویق و تنبیه دولت برای مصرف‌کنندگان
پایگاه خبری راد: مصوبه دولت درباره بهای آب و برق هم شامل پرمصرف‌ها می‌شود و هم شامل کم مصرف‌ها؛ به طوری که یک روی سکه آن از جریمه پرمصرف‌ها و روی دیگر آن ارائه تخفیف به خانوارهایی می‌گوید که مصرف آب یا برق ماهانه آن‌ها پایین‌تر از الگوی مصرف باشد.
افزایش تعرفه برق تمامی مشترکان از اول اردیبهشت‌ماه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.
افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی
پایگاه خبری راد: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی صنعتی را در پشت بام ساختمانی به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع راه‌اندازی کرد.
چالش اصلی صنعت برق ایران چیست؟
پایگاه خبری راد: معاون سابق وزیر نیرو گفت: آنچه که به‌عنوان چالش اصلی در صنعت برق ایران همواره مطرح شده، این است که برق از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان یک کالا شناخته شود و این محصول گران‌بها یک خدمت نباشد.
ماهانه ۳۰۰ تومان از واحدهای مسکونی مشترک برق و گاز برای بیمه خسارات اخذ می‌شود
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند در سال ۹۸ ماهانه ۳۰۰ تومان از واحدهای مسکونی و ۱۰۰۰ تومان از واحدهای تجاری مشترک برق و گاز برای بیمه خسارات اخذ شود.